4 Eylül 2013

Evde söz, evde nişan, evde söz-nişan bir arada

Benim için gerçekten karar vermesi çok zor olan bu konuda bütün dertlileri aydınlatmak, az da olsa yardımcı olmak isterim.

Malum evlenmeye karar verince gelenek görenekler sağ olsun! bir takım prosedürler içine giriyorsunuz. Bana kalsa bir nikahla işi bitirme taraftarıyım. Ama bir şeyler yapılacaksa da en iyisini isterim. Keza ne kalabalık ne insan severim :) Biraz uyuz, biraz da huysuzumdur.

Haydi evlenelim dedik. Önce ailelerin bir tanışma faslı oldu. Eh sıra istemeye geldi yani söze, ardından da nişan olacak. Başta söz evde olsun nişan dışarıda olsun diye tuttursam da, bir de baktım ki söze çağıracaklarım ve nişana çağıracaklarım aynı kişiler, düğün gibi nişan istemiyorum (şakşaklar ve halaylar içinde), herkes çalışıyor git gel yapamayacak, söz-nişan-düğün zaman zarfı çok kısa (6 ay) -bir insanı 14 yıldır tanıyorsanız zaten o kadar beklemenize gerek yok, yaş da kemale ermiş gibi gibi :)- bu sebeplerden ötürü evde yapmaya karar verdik.




Şöyle ağaçların altında bir nişan yemeği ister miydim, içimde uhte kalır mı bilmem. Ama kış gelini olacağımdan yazın bir şey yapamayacak olmak biraz üzücü :) Sağlık olsun diyelim ve geçelim...

Evde söz-nişan yapmak oldukça ince eleyip sık dokumayı gerektiren bir şeymiş arkadaş. Neyse ki yazın akademik çalışma yapmak yerine bunları araştırdığımdan az çok kafamda bazı şeyler şekillenmişti. İşten atılsam da en azından evli olacağım, kocam bana bakar artık :)

Evde söz-nişan işini bence 4 boyutta ele almak lazım;

  1. Yeme-içme
  2. Dekorasyon-organizasyon-fotoğraf
  3. Kişiler (kendimi de dahil ettim)
  4. Seramoni bitince yapılacaklar




Şimdi başlıkları tek tek açmak istiyorum;

1.YEME-İÇME

Yemekli mi olacak?
Açık büfe  ve snack (atıştırmalık) şeklinde mi olacak?
Kaç kişilik hazırlık yapılacak?
Yiyecekler evde mi hazırlanacak dışarıdan mı söylenecek? ya da Neler evde yapılacak neler dışarıdan söylenecek?
Kişi sayısına göre tabak, bardak, çatal, bıçak var mı? Plastik mi olacak takım mı?
Yemek sunumları nerede -neyin içinde- yapılacak? Sunum servisleri var mı?
Hangi yiyecekler sunulacak?
Hangi içecekler sunulacak? Alkol olacak mı?
Kahve makinası alınacak mı? Yeterli sayıda fincan ve su için bardak var mı?

2. DEKORASYON

Gelecek kişi sayısına göre oturacak alan, koltuk, sandalye var mı? Yoksa komşulardan mı istenecek, dışarıdan mı söylenecek? Yaşlılar nereye oturacak?
Yiyecek-içeçek için masa-sehpa var mı? (Yiyecek-içecekler nereye konulacak?)
Süsleme yapılacak mı? Ev sahibi mi yapacak yoksa organizasyon şirketiyle mi anlaşılacak?
Kapı süslenecek mi?
Fotoğrafı kim çekecek? Fotoğrafçı tutulacak mı?
Hediye verilecek mi? Elde mi hazırlanacak? Satın mı alınacak?



3. KİŞİLER

Kimler davet edilecek?
Kim ne giyecek?
Şehir dışından gelen varsa gelenler nerede kalacak?
Saç-makyaj vb. işler nerede nasıl halledilecek?

4. SERAMONİ BİTİNCE YAPILACAKLAR

Dışarı eğlenceye çıkılacak mı?
Eğlence yemekli mi olacak?
Eğlenceye kimler gelecek?
Eğlenceye nasıl gidilecek- nasıl dönülecek?

Açıkçası aklıma gelen sorular bunlar. Biz hazırlıklarımızı yaparken bu gibi sorulara cevap aramaya çalıştık, hala da arıyoruz. Örneğin 3 gün sonra nişanım var ve hala ayakkabım yok. Böyle yazınca da heyecanlandım :)


Sorulara nasıl çözüm ürettiğimi başka bir postta anlatırım, şimdi biraz yazmaktan sıkıldım. Karnım da acıktı.  

PS: İyi ki ayrı yapmamışım, bu bile yeterince tantanalı oldu :)












3 yorum:

  1. Bakarım tabiki de :) <3 hem çok güzel olacak ve bütün emeklere değecek bi akşam olacak :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler çok güzel bir paylaşım olmuş çalışmalarınızın devamını temenni ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil

Yorumlarınız benim için önemli..