22 Aralık 2013

Gelin Hamamı Nasıl Yapılır?


İşin doğrusu daha önce hamama ne spaya gitmişliğim vardı. "Ay şekerim spaya gidelim de bir rahatlayalım!" laflarını çok duyar merak ederdik :)

Hamam sayesinde aslında spa partisi de vermiş olduk. Şimdi hamam yapacaksanız adım adım neler yapmanız gerekiyor sizler için sıralıyorum. Hazır mısınız :)

  • Öncelikle kaç kişi çağıracağınızı aşağı yukarı belirleyin.
  • Yapacağınız şehirdeki hamamları gezin. (Bu arada tarihi hamam konseptine sadık mı kalacaksınız, spa konseptli mi yapacaksınız ya da otel içi hamamı kullanacaksınız karar verin).
  • Hamam görüşmesi yaptığınız yer ile mutlaka müzik, yemek (dışarıdan yemek serbest mi?), peştemal, havlu, terlik veriliyor mu?, dışarıda oturma alanı var mı? vb. şekillerde ne imkanlar sunduklarını ve nelerin fiyata dahil olduğunu görüşün.
Örneğin ben bizim şehirde fazla seçenek olmadığından ve kadınlara özgü bir yer olmasını istediğimden Ramada Spa'yı tercih ettim. Meyve tabağı, meyve suyu (ılıklık alanında yani spanın içinde bir oturma alanı -dinlenme odası değil ama- servisi vardı), peştemal, tef, havlu, tek kullanımlık terlik ve hamam ürünleri (kese, sabun, tarak), tüm gün spa kullanımı (sauna, buhar odası, kar duşu, kapalı havuz vs.), geline kese-köpük fiyata dahildi. (65 tl).  Ayrıca abartmamak şartıyla dışarıdan yemek de getirebildik.

  • Eğer davetiye ve afiş yaptıracaksanız matbaa ile görüşün. Gerçi matbaalar oldukça hızlı. En geç 2 güne isteğiniz hazır oluyor.
  • Hamam da hediye dağıtacak mısınız?  

Önceden annemin (kayınvaldemin) gençler için hamam seti hazırladığını söylemiştim. Zaten oldukça yok yok bir set olduğundan ben ayrıca bir şey dağıtmadım.
  • Ekstra yemek götürülecekse, neler götüreceğinizin bir listesini yapın. 
Biz çoğu şeyi dışarıdan aldık. Evde bu sefer sadece sandviç ve  zeytinyağlı sarma hazırlandı. Pastahaneden ekler ve küçük poğaçalar aldık. Fazladan da meyve.

  • Yemekleri koymak ve yemek için -hamam yapacağınız yer tedarik etmeyebilir- plastik, tabak, çatal vb.
  • Müzik ... Aman çok önemli. Orada müzik sistemi var mı? Varsa nereden çalıyorlar yoksa ne yapılacak?
Müziğimizi DVD playerdan çalınacağını öğrendiğimiz için cdlerimizi o formata göre hazırladık. Eğer isterseniz müziğin linkini tabii ki paylaşabilirim :)

  • Eğer ki gideceğiniz yer size birşey vermiyorsa yanınızda götürmeniz gerekenler. Havlu, terlik, peştemal,  sabun, hamam tası, kese, şampuan, saç kremi; yıkanma işlemi bitince yüz kremi, roll on, vücut losyonu, parfüm. Eğer yoksa saç kurutma makinesi :)
Bunları sıraladım çünkü biz hamamdan çıkınca bayağı gerildik. Herkes yüz kremi telaşına düştü :) Aşağı yukarı hamam organizasyonu için yapılması gerekenler bu şekilde diyebiliriz. Zaten hamamın içi çok sıcak olduğundan orada yemek biraz zor yeniyor. 

Biz ayrıyeten peeling, yüz maskesi de götürdük. Bir ara herkesin yüzü kapkaraydı :) Aman tefleri, zilleri, Shakira kemerlerini de unutmayın....

Sefanız olsun kızlar <3

91 yorum:

  1. Merhaba gelin hamami ile ilgili tavsiyeleriniz super :) muzigin linkini paylasabilirim demissiniz mumkunse linki paylasirsaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) İşinize yaradıysa ne mutlu <3 Linki hang outtan size attım. Umarım çalışır :)

    YanıtlaSil
  3. Linki ben de alabilir miyim tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size de hang outtan attım. ulaşmazsa mailinizi verin :)

      Sil
    2. bulamadım:( mail adresim seydanurtezcan55@gmail.com. teşekkür ederim

      Sil
    3. banada banada :((( mmerveoglu@gmail.com

      Sil
  4. Linki ben de alabilir miym tesekkurler..

    YanıtlaSil
  5. tavsiyeleriniz için teşekkürler. bana da link gönderebilir misiniz? nurcan_nurcan@mynet.com

    YanıtlaSil
  6. ben de müzik için linki rica ediyorum. şimdiden çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar mail adresinizi alabilir miyim?

      Sil
  7. Linki alabilirmiyim ? Ozgegirek@ gmail.com

    YanıtlaSil
  8. çok yararlı bir paylaşım olmuş teşekkürler, müzik için link alabilir miyim ben de?

    YanıtlaSil
  9. 13 haziranda bende gelin hamami yapacagim. Muzik linkini bende alabilirmiyim ? melisauygun@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden eğlenceler dilerim yolladım :)

      Sil
  10. Şimdiden çok heyecanlandım, eminim çok eğlenmişsinizdir. Bende müziklerin linkini alabilir miyim?
    akkaya_sibel@yahoo.com.tr

    YanıtlaSil
  11. Merhaba ben de müziklerin linkini alabilir miyim bakalım benim gelin hamamım nasıl gececek :) simdiden cok heyecanlıyım
    Mail: ayseoztrk@outlook.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yolladım iyi eğlenceler dilerim :)

      Sil
  12. ben de müzik için link alabili rmiyim? hohhoyyt@gmail.com teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. cerennbannk@hotmail.com.tr bende muzik linkini alabilir miyim

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, cok Tesekkurler. Guzel bir yazi. Linki bende alabilir miyim

    YanıtlaSil
  15. merhaba ben de link alabilirmiyim? meva_gs_@windowslive.com

    YanıtlaSil
  16. merhaba, yazı ve bilgilendirme için teşekkürler. benim için de seymacoskun87@hotmail.com adresine link atar mısınız? tşk,

    YanıtlaSil
  17. müzik listesini bende alabilirmiyim hatice__savci@hotmail.com (iki alt tire)

    YanıtlaSil
  18. Müzik listesini bende istiyorumm:)

    YanıtlaSil
  19. bende istiyorum müzik listenizi dl2038@gmail.com

    YanıtlaSil
  20. Bilgiler icin tskkrler.Listenizi bana da atabilir misiniz?
    betus_0016@hotmail.com

    YanıtlaSil
  21. Müzik listenizi ben de alabilir miyim? buketer@gmail.com

    YanıtlaSil
  22. müzik listenizi rica edebilir miyim? Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. müzik listenizi rica edebilir miyim? Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail adresinizi yazarsanız yollayabilirim...

      Sil
    2. nilguninal@windowslive.com

      Sil
  24. Müzik listenizi ben de alabilir miyim? mrvkhrmn89@hotmail.com

    YanıtlaSil
  25. Muzik listenizi bende alabirmiyim. merve.dlvr@hotmail.com tesekkrler simdiden.

    YanıtlaSil
  26. Bende alabilirmiyiM muzik listenizi. merve.dlvr@hotmail.com

    YanıtlaSil
  27. Müzik listenizi ben de alabilir miyim? busracatalbas_@hotmail.com

    YanıtlaSil
  28. Müzik listenizi ben de alabilir miyim? busracatalbas_@hotmail.com

    YanıtlaSil
  29. Rica etsem benada linki atabilirmisiniz aysnrgzl72546@gmail.com simdiden tesekkurler :-)

    YanıtlaSil
  30. Rica etsem benada linki atabilirmisiniz aysnrgzl72546@gmail.com simdiden tesekkurler :-)

    YanıtlaSil
  31. Merhaba, yazınız için teşekkürler. Ben de müzik linkinizi rica edecektim. Mail adresim: pnr_343434@hotmail.com

    YanıtlaSil
  32. Linki istiyorum acil tşkler :) tugce.9365gmail.com

    YanıtlaSil
  33. Link istiyorum acil tşkler:) cihan.tuqce@hotmail.com

    YanıtlaSil
  34. Linki istiyorum acil tşkler :) tugce.9365gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir mail adresi olduğundan emin misiniz? :)

      Sil
  35. Merhaba. müzik listenizi bende alabilir miyim lütfen? linki istiyorum.
    Mail adresi :
    sedacelik0991@gmail.com

    YanıtlaSil
  36. listeyi bende alabilir miyim? mervegungordu@hotmail.com

    YanıtlaSil
  37. Bana da müzik linkini atabilir misiniz? boysrus18@hotmail.com

    YanıtlaSil
  38. 5 gün sonra gelin hamamım var ama hala bi müzik listem yok:( rica etsem linkinizi bana da atabilirmisiniz? kevsr_knds89@hotmail.com

    YanıtlaSil
  39. 5 gün sonra gelin hamamım var ama hala bi müzik listem yok:( rica etsem bana da linkinizi atabilirmisiniz? kevsr_knds89@hotmail.com

    YanıtlaSil
  40. Banada gönderebilir misiniz listeyi ? sedakanal@hotmail.com

    YanıtlaSil
  41. Listeyi gönderebilir misiniz banada ? sedakanal@hotmail.com

    YanıtlaSil
  42. Merhaba herkes gibi bende listeyi rica ediyorum :) şimdiden teşekkürler.. pinar.sevim39@gmail.com

    YanıtlaSil
  43. Merhaba herkes gibi bende müzik listesini rica ediyorum :) şimdiden teşekkürler .. pinar.sevim39@gmail.com

    YanıtlaSil
  44. Bende alabilir miyim linki? Mehtap__kaya@hotmail.com

    YanıtlaSil
  45. Bana da iletir misiniz
    baharturgut@ gmail.com

    YanıtlaSil
  46. Linki ben de alabilir miyim? sundusuyar@hotmail.com

    YanıtlaSil
  47. merhaba linki alabilirmiyim?
    mail:eczanefatos@hotmail.com

    YanıtlaSil
  48. merhaba linki banada yollarsanız sevinirim. eczanefatos@hotmail.com

    YanıtlaSil
  49. merhabalar muzik linkini bana da atabilir misiniz? emailim: yaprak2020@yahoo.com
    Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  50. Merhaba mÜzik listesini bende alabilir miyim, 4 gün sonra gelin hamamın var? Çok Teşekkürlerrr mugersin@hotmail.com

    YanıtlaSil
  51. Merhabalar müzik listesini benimle de paylaşabilir misiniz emineakalin@yahoo.com Teşekkürler

    YanıtlaSil
  52. merhaba ben de müzik linkini rica edebilir miyim nurcanbkr@hotmail.com çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  53. Merhabalar biz de bir arkadaşımız için gelin hamamı düzenliyoruz. Müzik listesine ihtiyacımız var.
    Listenizi harika_pslr@hotmail.com adresine paylaşabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  54. unal.yasemin@windowslive.com şimdiden çooook teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  55. Çok eğlenceli olmuşa benziyor :) Bende yapmak istiyorum. Herkesin toplu ücretini benim ödemem mi gerekiyor yoksa siz herkes kendisininkini ödeyecek şekilde mi yaptınız? Bana kalırsa davet eden öder ama pek bilmiyorum açıkçası :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Biz davet ettiğimiz kişilerinkini kendimiz ödedik. Hem davet et, hem de ödet bence pek hoş değil ama size kalmış açıkçası :) Yaparsanız şimdiden iyi eğlenceler dilerim :*

      Sil
  56. Bende linki alabilir miyim? Gunesdilara@hotmail.com

    YanıtlaSil
  57. Merhaba bende linki alabilirmiyim şimdiden çok teşekkürler bu özveriniz icin adresim: pelinbilir08@gmail.com

    YanıtlaSil
  58. Merhaba, ben de linki alabilir miyim? şimdiden çok teşekkürler. haticesaydik@hotmail.com

    YanıtlaSil
  59. Merhaba bende linki alabilir miyim ? :)
    tugbaztrk@hotmail.com

    YanıtlaSil
  60. Muzik listesini bende.alabilir miyim? battal.asli@gmail.com teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  61. Merhaba, arkadaşım için listeyi ben de alabilir miyim :) sahin.ozge@gmail.com teşekkürlerrrrrr :):):)

    YanıtlaSil
  62. Merhaba bende müzik listenizi alabilir miyim? Simdiden Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  63. Merhaba bende listeyi alabilir miyim? Simdiden Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  64. Merhabalar listeyi bende alabilir miyim? Simdiden Teşekkürler. .. Shuesrakoca@gmail.com :)

    YanıtlaSil
  65. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  66. Merhaba,yazınız için teşekkür ederim..Linki bana da yollayabilir misin? n.cetinoz@gmail.com teşekkür ederim,emeğinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  67. ben kına gecesi yapmayı düşünmeyenlerdenim ama sanırım gelin hamamı gayet güzel olur bana da link atabilirseniz sevinirim feride-selin@hotmail.com

    YanıtlaSil
  68. Bende istiyorum tugce.akkavuk@gmail.com

    YanıtlaSil
  69. Merhabalar rica etsem müzik listesini banada atabilir misiniz?
    adlceylan@gmail.com

    YanıtlaSil
  70. linki bana da atabilir misiniz ? fatmatekeci@yandex.com

    YanıtlaSil
  71. çok faydalı bir paylaşım olmuş. müzik linkini paylaşabilir misiniz acaba: seyma_evirgen@hotmail.com

    YanıtlaSil
  72. Merhaba, müzik için ben de link alabilir miyim? selen_yll@hotmail.com Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  73. Müzik listenizi bana da atabilir misiniz şimdiden teşekkürler .burcinuyduran@gmail.com

    YanıtlaSil
  74. Müzik listesini ben de alabilir miyim dincfunda@yahoo.com

    YanıtlaSil
  75. Merhaba bende link alabilir miyim? aslialp25@hotmail.com

    YanıtlaSil
  76. tam hamam da ne calınır dıye dusunurken postunuza rastladım Rıca etsem lınkı bana da atarmısnız hala duruyorsa tabıı

    YanıtlaSil
  77. bu arada maıl adresım nilnila@hotmail.com

    YanıtlaSil
  78. linki ben de alabilir miyim :) mugekasimoglu@gmail.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemli..